
Zarząd Polskiej Rady Centrów Handlowych podjął decyzję, aby zarekomendować centrom handlowym włączenie się w akcję promocji szczepień. PRCH zachęca także swoich członków do organizacji punktów szczepień w samych obiektach. Podczas rozmów z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów oraz Narodowym Funduszem Zdrowia PRCH zadeklarowało, że polskie centra handlowe nie tylko mają świadomość tego, jak ważna społecznie jest kampania informacyjna kierowana do Polaków, ale również dzięki swojej pozycji, dynamicznie rosnącej liczbie klientów oraz znaczeniu dla lokalnych społeczności, mogą zapewnić wielomilionowe dotarcie z informacjami o szczepieniach. PRCH zadeklarowało również otwartość na możliwość organizacji, dodatkowych punktów szczepień, na terenie obiektów handlowych, dostępnych dla wszystkich zainteresowanych.
Serdecznie zapraszamy na szkolenie poświęcone funkcjonalność systemu BDO w branży centrów handlowych. Powracamy do oferty szkoleń stacjonarnych, dlatego niezwykle miło będzie nam gościć Państwa 8 lipca br. w naszej siedzibie w Warszawie, przy ul. Nowogrodzkiej 50.
• W dniu 16 czerwca 2021 roku odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków stowarzyszenia Polska Rada Centrów Handlowych.
• Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH, został przyjęty do grona członków zarządu.
• Podczas spotkania w uznaniu zasług i pracy na rzecz rozwoju branży centrów handlowych w poczet członków honorowych Rady przyjęto Marka Arciszewskiego, Marka Cichockiego, Grzegorza Dudziaka, Radosława Knapa oraz Wojciecha Normanda.
• W maju, który był pierwszym miesiącem po czwartym lockdownie, odwiedzalność w dni robocze była o 17 proc. niższa niż w 2019 roku, a jednocześnie o 33 proc. wyższa niż rok temu, czyli tuż po pierwszym zamknięciu.
• Sobota była najchętniej wybieranym dniem na zakupy – w ten dzień każdą galerię średnio odwiedziło od 3 do 4 tys. klientów więcej niż w pozostałe dni handlowe tygodnia.
• 8 maja okazał się najlepszym pod względem odwiedzalności dniem dla centrów handlowych w całym miesiącu - była to pierwsza handlowa sobota po 6-tygodniowym lockdownie.
• Dane PRCH nt. odwiedzalności centrów handlowych pochodzą z systemów zliczania klientów za pomocą kamer 3D, które podają liczbę klientów z dokładnością do 98 proc.
Spółka Reesco Retail, należąca do Grupy Reesco, dołączyła do społeczności PRCH. Nowy członek wesprze organizację wnosząc wiedzę w obszarze planowania i realizacji przebudów różnego typu obiektów handlowych.
Zapraszamy do lektury najnowszej publikacji Polskiej Rady Centrów Handlowych przygotowanej wspólnie z firmami członkowskimi naszego stowarzyszenia „Bezpieczeństwo epidemiczne centrów handlowych”.
• W ostatni dzień maja i w pierwszy czerwca poprzedzających święto Bożego Ciała odwiedzalność centrów handlowych przekroczyła wyniki z analogicznego okresu sprzed pandemii (2019 rok).
• Średnia liczba wizyt w dni handlowe w tygodniu od 31 maja do 6 czerwca pokazuje, że footfall był jedynie o 9 proc. niższy od rezultatów z 2019 roku i przewyższał wyniki odwiedzalności z 2020 roku aż o 25 proc.
• Kupujący najliczniej odwiedzali obiekty handlowe w piątek, 4 czerwca, kiedy odwiedzalność była o około 25 proc. wyższa niż w pozostałe dni robocze tego tygodnia i sięgnęła 95 proc. rezultatu z analogicznego dnia 2019 roku.
• Najnowsze dane Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) wskazują na powrót klientów do stacjonarnych zakupów w galeriach handlowych. W tygodniu 24-30 maja średnia odwiedzalność obiektów handlowych wyniosła 87 proc. wartości notowanych w analogicznym okresie 2019 roku (przed pandemią). To wynik wyższy o 3 p.p. niż przed tygodniem oraz o 17 proc. w stosunku do ubiegłorocznego ruchu w galeriach.
• Na tle innych dni tygodnia wybija się wtorkowy rezultat odwiedzalności. 25 maja, w przeddzień Dnia Matki, na zakupy udało się jedynie 6 proc. osób mniej niż w 2019 roku.
• Odbudowywanie odwiedzalności po ostatnim, czwartym lockdownie następuję najszybciej na północy kraju.
16 czerwca 2021 roku (środa) o godzinie 10:00 odbędzie się Zwyczajne Walne Zebranie Członków Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) jest stosowane od 25 maja 2018 r. Jednak wdrożenie wymogów RODO w firmach nadal stanowi wyzwanie dla przedsiębiorców, gdyż nowe przepisy nakładają na administratorów szereg obowiązków w zakresie zapewnienia ochrony danych osobowych osób fizycznych. W polskim porządku prawnym nie zostały jeszcze wypracowane jednolite praktyki w zakresie stosowania tego aktu prawnego. Nowe przepisy przewidują jednak możliwość tworzenia branżowych kodeksów postępowania, które mają ułatwić właściwe i skuteczne stosowanie nowych przepisów poprzez wypracowanie takich jednolitych praktyk. Kodeksy, o których mowa w art. 40 RODO, mogą być tworzone przez organizacje reprezentujące administratorów lub podmioty przetwarzające dane osobowe oraz powinny uwzględniać specyfikę przetwarzania danych osobowych w danym sektorze, jak również szczególne potrzeby mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw.
Celem szkolenia „Stosowanie podpisu elektronicznego oraz skuteczność prawna oświadczeń woli opatrzonych podpisem elektronicznym” jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy dotyczącej stosowania podpisu elektronicznego, jego rodzajów, skutków prawnych oświadczeń woli opatrzonych poszczególnymi podpisami elektronicznymi, możliwości ich wykorzystania oraz procesu poprawnego składania i walidacji podpisów elektronicznych.
• Średnia odwiedzalność obiektów handlowych w tygodniu 17-23 maja, w dni handlowe, była o 26 proc. wyższa niż przed rokiem i 16 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2019 roku, czyli przed pandemią.
• Ruch w galeriach był wyrównany od poniedziałku do piątku. Natomiast w weekend zanotowano zauważalny wzrost liczby klientów.
• Mimo stopniowego znoszenia obostrzeń galerie wciąż pracują w najwyższym reżimie sanitarnym i apelują do klientów, aby pamiętali o zachowaniu odległości od innych oraz założeniu maseczek.