08 kwietnia 2021

Webinarium: Stosowanie podpisu elektronicznego

udostępnij

Serdecznie zapraszamy Państwa na szkolenie online „Stosowanie podpisu elektronicznego oraz skuteczność prawna oświadczeń woli opatrzonych podpisem elektronicznym”. Celem spotkania jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy dotyczącej podpisu elektronicznego, jego rodzajów, skutków prawnych oświadczeń woli opatrzonych poszczególnymi podpisami elektronicznymi, możliwości ich wykorzystania oraz procesu poprawnego składania i walidacji podpisów elektronicznych.


Termin

15 kwietnia 2021r. 

Godzina: 10:00-11:30


Do kogo skierowane jest webinarium?

Webinarium skierowane jest do członków Polskiej Rady Centrów Handlowych, a w szczególności do osób zarządzających obiegiem dokumentów oraz odpowiedzialnych za proces zawierania umów, jak również do członków zarządu, prokurentów, pełnomocników i innych osób, które biorą udział w zawieraniu umów i składaniu innych oświadczeń woli. 


Program webinarium

Czym jest podpis elektroniczny?
Podpis elektroniczny a kwalifikowany podpis elektroniczny – czym się różnią?
Jakie znaczenie ma podpis elektroniczny na gruncie przepisów prawa?
Jakie podpisy elektroniczne są dostępne na polskim rynku i w jaki sposób można je nabyć?
Czy podpis elektroniczny nabyty na polskim rynku może być wykorzystywany do zawierania umów z podmiotami z innych państw?
Podpis elektroniczny a podpis zaufany i podpis osobisty.

Jakie są skutki prawne opatrzenia dokumentu podpisem elektronicznym?
Formy czynności prawnych a podpis elektroniczny
Czy podpis elektroniczny jest równoważny podpisowi własnoręcznemu?
Jakie rodzaje dokumentów można podpisać podpisem elektronicznym?
Czy umowa podpisana podpisem elektronicznym będzie ważna?

Składanie i walidacja podpisów elektronicznych
W jaki sposób złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny?
Jak sprawdzić, jakim rodzajem podpisu opatrzony został dokument?
Jak sprawdzić, czy podpis elektroniczny, którym opatrzony został dokument, oparty został na ważnym certyfikacie?

Jakie rodzaje dokumentów można podpisać elektronicznie?
Zawieranie różnych rodzajów umów z wykorzystaniem podpisów elektronicznych.
Parafowanie dokumentów a kwalifikowany podpis elektroniczny.
Podpisywanie dokumentów z zakresu prawa pracy (np. regulamnu pracy, świadectwa pracy, wniosku urlopowego).
Podejmowanie uchwał w formie elektronicznej przez organy spółki.
Składanie pism elektronicznych w komunikacji z organami administracji publicznej.

Stosowanie rozwiązań do obsługi podpisów elektronicznych
Adobe Sign i DocuSign a podpis elektroniczny.
Zawieranie umów przy wykorzystaniu Adobe Sign i DocuSign.
Ograniczenia Adobe Sign i DocuSign.
Inne rozwiązania do zarządzania procesem podpisywania dokumentów elektronicznie.

Zarządzanie obiegiem dokumentów i procesem zawierania umów
Obieg dokumentów przy wykorzystaniu podpisu elektronicznego.
Przechowywanie i archiwizacja dokumentów elektronicznych.
Zawieranie umów w formie elektronicznej i hybrydowej.


Organizatorzy

Webinarium organizowane jest przez kancelarię Domański Zakrzewski Palinka sp.k. Poprowadzi je Karolina Kulikowska - członk Praktyki IP&TMT w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka sp.k. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i nowych technologii, ochronie danych osobowych, a także w dziedzinie cyberbezpieczeństwa i  ochrony informacji. 


Cennik

Przedstawiciele firm członkowskich PRCH w 2021 roku - bezpłatnie (maksymalnie 2 osoby z firmy)

Przedstawiciele firm nieczłonkowskich PRCH - 150 zł netto od osoby


Zapisy

Zapisy na webinar odbywają się za pomocą specjalnego FORMULARZA. Potrwają do 14 kwietnia br. 


Kontakt

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Angeliką Łapat, koordynatorką ds. biurowo-operacyjnych.

Mail: alapat@prch.org.pl

Telefon: +48 512 402 290