16 września 2020

Wskaźnik odwiedzin nadal niższy w porównaniu z 2019 rokiem

udostępnij

Kolejny tydzień września nie przyniósł znaczącej zmiany w wynikach odwiedzalności notowanych w badanych przez PRCH obiektach handlowych. W minionych dniach (7 - 13 września) średnia odwiedzalność utrzymywała się, w zależności od dnia, na poziomie między 72 a 89% wartości footfallu w analogicznym okresie ubiegłego roku.


Zwraca uwagę nienajlepszy wynik sobotni, jeden z niższych w badane dni handlowe. Na jeden badany obiekt przypadło w sobotę, 12 września, średnio 14 886 osób, co stanowi zaledwie 79% średniej liczby klientów w porównaniu do analogicznego dnia ubiegłego roku.

Od notowanych w ubiegłym tygodniu wartości nie odstaje wynik niedzielny - jest tylko o kilka punktów procentowych niższy od tych w dni handlowe, co wskazuje na powrót zainteresowania rozrywką i gastronomią. Wyższa odwiedzalność w niedzielę niehandlową ma jednak marginalny wpływ na obroty - jedno badane centrum odwiedza tego dnia średnio 1 135 osób.

Wartości footfallu w podziale na wielkość obiektu handlowego i przynależność do regionu jest podobna do badanych okresów w przeszłości. Nadal to małe i średnie centra są chętniej wybierane przez klientów, a najniższe wyniki odwiedzalności notuje region wschodni.

FF71309