20 kwietnia 2021

Tygodniowy raport z odwiedzalności (12-18 kwietnia)

udostępnij

Średnia odwiedzalność galerii, w dni handlowe, w połowie kwietnia, wyniosła 43 proc. wyników analogicznego okresu 2019 roku, kiedy to centra funkcjonowały jeszcze bez zakłóceń. To rezultat bardzo zbliżony do poprzedniego tygodnia - o jeden punkt procentowy niższy niż w okresie 5-11 kwietnia.

Najnowsze dane PRCH pokazały, że klienci nadal bardzo chętnie robią zakupy w weekendy. Ruch w galeriach, w piątek i w sobotę był wyższy niż w pozostałe dni tygodnia.ff

Zgromadzone dane uwidoczniły różnice w odwiedzalności obiektów handlowych o dużych i małych rozmiarach. W najtrudniejszej sytuacji znalazły się największe centra handlowe, których powierzchnia przekracza 60 tys. mkw GLA. Ich średnia odwiedzalność w dni handlowe wahała się w zależności od dnia tygodnia w granicach 29-42 proc. footfallu z 2019 roku. Najlepsze rezultaty zanotowały średniej wielkości galerie o powierzchni 20-39 tys. mkw GLA. Ich przeciętna odwiedzalność w analizowanym tygodniu nie spadła poniżej 46 proc.