29 stycznia 2021

W trosce o wspólne bezpieczeństwo – róbmy zakupy odpowiedzialnie

udostępnij

Od 1 lutego po pięciotygodniowym lockdownie zostaną ponownie otwarte sklepy w galeriach handlowych. W imieniu branży Polska Rada Centrów Handlowych apeluje do konsumentów o odpowiedzialne zachowanie podczas wizyt w obiektach handlowych. Bezpieczeństwo klientów zależy od skrupulatnego stosowania się do zasad DDM i wytycznych reżimu sanitarnego. W trakcie wizyty w centrum handlowym należy bezwzględnie pamiętać o zachowywaniu dystansu od innych kupujących, przynajmniej 1,5 metra, dezynfekowaniu rąk i prawidłowo założonej maseczce, zakrywającej jednocześnie nos i usta. PRCH raz jeszcze przypomina konsumentom o podstawowych zasadach bezpiecznych zakupów.

Dane dotyczące zachorowań na COVID-19 pokazują, że po wznowieniu handlu w galeriach handlowych od 28 listopada nie wzrosła liczba zakażonych. Pod kątem zastosowanych rygorów sanitarnych centra handlowe są jednymi z najbezpieczniejszych miejsc w przestrzeni publicznej.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Polskie wymogi sanitarne są jednymi z najsurowszych w Europie. Właściciele i zarządcy obiektów handlowych dostosowali nieruchomości do wytycznych Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Głównego Inspektora Sanitarnego. Obiekty poddawane są regularny kontrolom policji i sanepidu. Bezpieczeństwo klientów i pracowników od miesięcy jest priorytetem właścicieli i zarządców galerii handlowych.

Przy wejściach oraz w pasażach obiektów handlowych zostały udostępnione dyspensery ze środkami do dezynfekcji. Każdy obiekt handlowy zapewnia klientom dostęp do maseczek. O zasadach bezpiecznych zakupów, konieczności zachowania dystansu czy prawidłowym myciu rąk przypominają komunikaty głosowe i plansze informacyjne rozmieszczone na terenie galerii, a także pracownicy centrów. Zwiększono częstotliwość sprzątania, a przestrzenie wspólne, toalety, poręcze, klamki i przyciski w windach są dodatkowo dezynfekowane wiele razy dziennie. Monitorowanie w czasie rzeczywistym liczby osób przebywających na terenie danego centrum handlowego pozwala kontrolować dopuszczalne limity osób na metr kwadratowy.

Galerie handlowe są bezpieczne, na ich terenie zachowywane są najwyższe standardy sanitarne, a kontakt między klientami jest krótkotrwały. Właściciele i najemcy obiektów handlowych zapraszają do odwiedzania galerii, jednocześnie apelując o rozwagę i odpowiedzialność w trakcie robienia zakupów.

DDM – Dystans, Dezynfekcja, Maseczki

Bycie odpowiedzialnym, to stosowanie się do zasad DDM. W trosce o zdrowie swoje, innych kupujących i pracowników obiektów handlowych, pamiętajmy o zachowywaniu dystansu – bezpieczne minimum to 1,5 metra. Aby unikać przypadkowych kontaktów i zachować bezpieczne odległości, zakupy róbmy w pojedynkę. Na terenie galerii handlowych stale obowiązuje ograniczenie liczby klientów – 1 osoba na 15 mkw. Bądźmy uprzejmi i cierpliwi, nawet gdy jesteśmy zmuszeni do chwilowego oczekiwania na wejście do sklepu lub galerii.

Tuż po wejściu do centrum handlowego dezynfekujmy ręce, by nie przenieść drobnoustrojów na dotykane przez nas powierzchnie na terenie obiektu. Podczas pobytu w galerii warto regularnie myć dłonie lub je dezynfekować w każdym kolejnym sklepie. Dotykajmy tylko tych produktów, którymi jesteśmy zainteresowani. By ograniczyć do minimum liczbę dotykanych przedmiotów i powierzchni starajmy się także płacić bezdotykowo. Zasłaniajmy usta i nos, najlepiej czystą i prawidłowo założoną maseczką. Do sklepu nie wybieramy się, kiedy nie czujemy się zdrowi lub mamy objawy przeziębienia.

Nie zapominaj o innych

Planujmy zakupy. Najlepiej, jeśli mamy taką możliwość, wybrać się na nie w ciągu dnia od poniedziałku do czwartku, między godziną 12:00 a 15:00, kiedy galerie są odwiedzane przez mniejszą liczbę osób. Robiąc wcześniej listę rzeczy do kupienia, w prosty sposób możemy znacznie skrócić czas zakupów i szybciej zwolnić przestrzeń dla innych klientów. Słuchajmy komunikatów głosowych i reagujmy na polecenia obsługi – jesteśmy wspólnie odpowiedzialni za bezpieczeństwo na terenie centrum handlowego.