17 maja 2021

Wyjątkowa edycja na wymagające czasy – PRCH Retail Awards w tym roku zmienia formułę

udostępnij

Konkurs PRCH Retail Awards od ponad dekady jest jednym z najważniejszych wydarzeń branży nieruchomości handlowych w Polsce. Organizowany przez Polską Radę Centrów Handlowych program wyłania najlepsze projekty retail w kraju i od 12 lat wpływa na kształt oraz rozwój całego sektora. Miniony rok i trwająca pandemia mocno wpłynęły na kondycję centrów i sieci handlowych. Wraz z ogłoszeniem pierwszego lockdownu na aktualności straciły wszelkie wcześniejsze plany rozwojowe i marketingowe. Obserwując wyzwania, z jakimi zmagała się branża i konsekwencje, jakie wywołała pandemia, zarząd PRCH postanowił zmienić tegoroczną formułę PRCH Retail Awards i dostosować wydarzenie do obecnych potrzeb sektora handlowego.


PRCH Retail Awards od początku był eksperckim i niezależnym programem konkursowym organizowanym dla sieci handlowych, deweloperów, inwestorów i zarządców obiektów. Raz do roku nagradzano najlepsze praktyki i najbardziej innowacyjne działania w sektorze retail. Zwieńczeniem konkursu było najbardziej spektakularne wydarzenie branżowe roku - Gala PRCH Retail Awards, w trakcie której prezentowano oraz nagradzano laureatów i ich dokonania.

Tegoroczna edycja PRCH Retail Awards jest odejściem od dotychczasowej formuły konkursu. Głównym celem wydarzenia jest nagradzanie przez promowanie, a nie wręczanie statuetek, dobrych praktyk podejmowanych przez właścicieli, zarządców i najemców obiektów handlowych w trudnym czasie pandemii. Nowa formuła ma służyć jak najszerszemu uwidocznieniu pracy, jaką centra i sieci handlowe wykonały, by zapewnić bezpieczeństwo kupującym i pracownikom obiektów. PRCH chce zachęcić środowisko do dzielenia się doświadczeniami z ostatniego roku i zrealizowanymi projektami, aby podkreślić wysiłek przedsiębiorców włożony w utrzymanie miejsc pracy i działania na rzecz lokalnych społeczności.

„Nigdy dotąd branża handlowa nie musiała mierzyć się z trudnościami o skali tych, które wywołało pojawienie się COVID-19. Główną troską właścicieli, zarządców i najemców centrów handlowych stało się zapewnienie bezpieczeństwa klientom i pracownikom. Przedstawiciele naszego sektora wykonali ogromną pracę, aby dostosować nieruchomości do nowej rzeczywistości. Dlatego też postanowiliśmy dostosować konkurs do warunków, w jakich znalazła się nasza branża w 2020 roku i w tegorocznej edycji PRCH Retail Awards docenić trud włożony w walkę z pandemią” – tłumaczy Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH.

Ideą, która przyświeca XII edycji PRCH Retail Awards jest promocja inicjatyw związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w czasie pandemii, działań na rzecz lokalnych społeczności i podkreślenie wysiłku włożonego w utrzymanie miejsc pracy. Do tegorocznej edycji można zgłaszać również inne działania, które przyczyniły się do poprawy sytuacji epidemicznej w kraju lub regionie. Udział w XII edycji PRCH Retail Awards jest całkowicie bezpłatny, a zgłoszenia przyjmowane są do końca czerwca br.

PRCH zaprasza przedstawicieli branży do dzielenia się swoimi doświadczeniami i działaniami, by promować dobre praktyki oraz docenić zaangażowanie tysięcy osób związanych z sektorem handlowym. To dzięki wysiłkom właścicieli, zarządców i najemców centra handlowe są jednymi z najbezpieczniejszych obiektów w przestrzeni publicznej.