20 października 2022

103 PROJEKTY NOMINOWANE W XIII EDYCJI PRCH RETAIL AWARDS

udostępnij

XIII edycja konkursu PRCH Retail Awards charakteryzuje się nie tylko rekordową liczbą zgłoszeń, ale również ich bardzo wysokim poziomem merytorycznym. Po dwóch miesiącach pracy grono ekspertów jury oceniających zgłoszone aplikacje nominowało aż 103 projekty do ostatecznej rywalizacji o złote i srebrne statuetki PRCH Retail Awards. Laureatów poznamy już 24 listopada, podczas Gali PRCH Retail Awards w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.

Z pełną listą 103 nominowanych projektów, wraz z podziałem na kategorie można zapoznać
się na stronie konkursu PRCH Retail Awards.

- Znakomity poziom tegorocznego konkursu PRCH Retail Awards jest kolejnym potwierdzeniem,
że po pandemii branża centrów handlowych odbudowała swój potencjał. Nominacja blisko
90% spośród zgłoszonych aplikacji do współzawodnictwa o złote i srebrne statuetki PRCH Retail Awards to znakomity wynik, potwierdzający ich wysoką jakość. Bardzo dziękuję członkom jury
za czas poświęcony na rzetelną, merytoryczną, dwumiesięczną pracę, a aplikującym firmom
za doskonałe projekty. Już dziś zapraszam do uczestnictwa w Gali XIII edycji konkursu, która odbędzie się 24 listopada w Centrum Praskim Koneser w Warszawie
– mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

W 2022 r. do konkursu PRCH Retail Awards zgłoszono 118 aplikacji w 24 kategoriach podzielonych na biznesowo-strategiczne oraz marketingowe. W grupie biznesowo-strategicznej jury nominowało 33 projekty, a w kategoriach marketingowych 70 projektów. W tym roku w konkursie debiutuje 7 nowych kategorii, w tym takie jak personalne wyróżnienia dla najlepszego dyrektora czy marketing managera obiektu handlowego.

Inną kategorią ocenianą po raz pierwszy, są działania ESG obiektu handlowego roku, co pokazuje, jak istotną rolę dla całej branży odgrywają kwestie zrównoważonego rozwoju. Zarządcy
i właściciele centrów handlowych przykładają ogromną wagę do działań we wszystkich obszarach ESG. Dotyczą one zarówno ekologii, odpowiedzialności społecznej, jak i ładu korporacyjnego. Wśród złożonych aplikacji widać ogromną skalę działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, akcji środowiskowych, zdrowotnych i społecznych, w tym pomocowych dla obywateli Ukrainy.

- Mając przyjemność oceniać prace w ramach PRCH Retail Awards już trzeci rok, widzę wyraźny zwrot w podejściu do marketingu, ze stricte komercyjnego na bardziej społeczny, wychodzący poza same centra handlowe – uważa Przemysław Wardęga, przewodniczący jury oceniającego aplikacje marketingowe oraz Head of Marketing CTP Poland.

Z analizy zgłoszeń do PRCH Retail Awards można też wyciągnąć wniosek, że biznes jest coraz bardziej świadomy tego, że klienci w swoich wyborach kierują się oceną jak dana marka, korporacja czy nawet galeria handlowa podchodzi do wyzwań środowiskowych i przestrzegania zasad odpowiedzialności społecznej. A to przekłada się na wzrost sprzedaży i lojalność klientów.

- Perspektywa dla branży może być określona słowami lokalność i ekologia. Centra handlowe będą także kontynuowały swoją przemianę, dostosowując się do ciągle ewoluujących potrzeb klientów – podkreśla Rafał Giersz, przewodniczący jury oceniającego aplikacje biznesowo-strategiczne
i dyrektor Chapman Taylor.

W XIII edycji PRCH Retail Awards projekty konkursowe weryfikuje grono 24 członków jury, podzielonych na trzy grupy oceniające kampanie marketingowe obiektów i sieci handlowych, obiekty i sieci handlowe oraz tegoroczna nowość - jury strategiczne. Rolą tego ostatniego jest wskazanie laureatów nagród specjalnych, czyli projektów które zasługują na uznanie z uwagi na innowacyjne podejście, kreujące trendy w branży. Z sylwetkami wszystkich członków jury można zapoznać się tutaj.