10 września 2020
Footfall 31 sierpnia – 6 września
Odwiedzalność w obiektach handlowych pierwszym tygodniu września wyniosła - w zależności od dnia - średnio od 78 do 109 proc. ubiegłorocznych wartości w badanych centrach w dni handlowe.
Najlepszy wynik zanotowano w pierwszy dzień roku szkolnego, we wtorek 1 września. Jedno centrum odwiedziło wtedy średnio ponad 12 600 osób, o ok. tysiąc osób więcej niż przed rokiem, co stanowi 109 proc. ubiegłorocznej wartości wskaźnika footfall.
W porównaniu do dnia rozpoczynającego naukę w szkołach w 2019 roku, w bieżącym roku w tym dniu na zakupy wybrało się średnio 20 proc. klientów mniej.
W niedzielę niehandlową, 6 września footfall w badanych centrach wyniósł 53 proc. ubiegłorocznej wartości i to duże oraz bardzo duże obiekty zanotowały w tym dniu odwiedzalność lepszą o kilka punktów procentowych od obiektów małych i średnich. W pozostałe dni to zazwyczaj mniejsze centra notowały lepsze wyniki, jednak różnice nie przekraczały pięciu punktów procentowych.
W podziale na regiony wyniki nie zaskakują – ponownie regiony południowo-zachodni i północny zanotowały najwyższe wyniki, a najsłabiej na tle porównania wypada region wschodni.
Dane pozyskane zostały z obiektów o łącznej powierzchni 2,9 mln m kw. GLA, co stanowi 24 proc. rynku centrów handlowych w Polsce.