13 kwietnia 2021
Tygodniowy raport z odwiedzalności (5-11 kwietnia)
Ograniczenie działalności galerii handlowych odbija się na wynikach ich odwiedzalności. Ta w ostatnim tygodniu, w dni handlowe sięgnęła 44 proc. rezultatów odnotowanych w analogicznym okresie 2019 roku, kiedy to centra handlowe działały jeszcze bez zakłóceń.
Ruch w galeriach w drugim tygodniu kwietnia rozłożył się równomiernie od wtorku do czwartku. W weekend zauważalny był wzrost liczby klientów w obiektach. Wielkanocny poniedziałek (5 kwietnia) i niedziela (11 kwietnia) to dni niehandlowe.
Na ogólnopolskim lockdownie najbardziej tracą duże obiekty handlowe o powierzchni przekraczającej 60 tys. mkw. GLA - ich średnia odwiedzalność w badanym okresie oscylowała wokół 30 proc. analogicznego tygodnia 2019 roku.
Dane w ujęciu regionalnym wskazują na niewielkie różnice w poziomach odwiedzalności w poszczególnych regionach Polski. Najwyższą odwiedzalność zaobserwowano w regionach centralnym i południowym, a najniższą na wschodzie kraju.