14 października 2020

Tygodniowy raport z odwiedzalności (5-11 października)

udostępnij

W kolejnym tygodniu października (5-11.10.2020) odwiedzalność obiektów handlowych nieco niższa niż na początku miesiąca. Zanotowany przez Polską Radę Centrów Handlowych średni footfall, w dni handlowe, dla badanego okresu wyniósł 80% wartości ubiegłorocznych zaobserwowanych w analogicznym tygodniu 2019 roku.

Najwięcej klientów pojawiło się w galeriach w sobotę 10 października. Tego dnia każde badane centrum handlowe odwiedziło średnio ponad 14,7 tys. osób. Sobotni wynik wpisuje się we wcześniejsze obserwacje PRCH - klienci bardzo chętnie robią zakupy w weekendy, a w soboty zauważalny jest średnio 44% wzrost liczby kupujących w galeriach w stosunku do pozostałych dni handlowych.

Warto zwrócić również uwagę na piątkowy rezultat footfallu. 9 października odwiedzalność sięgnęła 84% ubiegłorocznej i jest to najlepszy wynik w badanym tygodniu w porównaniu z danymi za 2019 rok.

odwiedzalność 5 11.10

W podziale na małe i średnie oraz duże i bardzo duże obiekty handlowe, te pierwsze radzą sobie nieco lepiej od ponownego otwarcia galerii handlowych po lockdownie - notują wyższe wyniki odwiedzalności w odniesieniu do wartości ubiegłorocznych. Tak samo było i tym razem, mniejsze obiekty znalazły się o kilka punktów procentowych przed wielkopowierzchniowymi centrami handlowymi.

Drobne różnice w odwiedzalności obiektów handlowych zaobserwowano również w poszczególnych regionach Polski. Najlepsze wyniki footfallu w porównaniu do ubiegłego roku PRCH odnotowała w regionie centralnym. Najniższa odwiedzalność przypadła obiektom ze wschodniej części kraju.

Dane prezentowane przez PRCH pochodzą z obiektów, których powierzchnia (4,12 mln mkw. GLA) stanowi 33% rynku centrów handlowych w Polsce.