Notice: Undefined variable: args in /home/prchorf/prch/wp-content/themes/barba-gulp/single.php on line 7

09 czerwca 2020

Raport: PRCH RRF Crisis vol. 3

udostępnij

Zapraszamy do lektury najnowszego raportu z serii PRCH RRF Crisis. To już trzecie wydanie, a w nim dużo danych i eksperckie komentarze. 

Terminem “nowa normalność” określa się rzeczywistość tworzącą się w efekcie pandemii COVID-19. Również w branży miejsc handlu i usług ten zwrot funkcjonuje powszechnie. PRCH prezentuje rzetelne dane zebrane po ponownym szerszym otwarciu obiektów handlowych 4 maja oraz przywróceniu pełnej działalności gastronomii, salonów fryzjerskich i kosmetycznych od 18 maja, w III etapie “odmrażania” gospodarki.

wyd3Trzecia edycja raportu RRF Crisis jest efektem współpracy PRCH z wybitnymi ekspertami firm badawczych: GfK oraz Inquiry. Dane zawarte w raporcie fachowo omawiają: Agnieszka Górnicka (CEO, Inquiry) oraz Przemysław Dwojak (Senior Director, Head of Sales Effectiveness & Head of Consumer Insights, GfK). W publikacji znalazł się również szczególny artykuł autorstwa Mary Wallace, odpowiedzialnej za badania zachowań konsumentów w IBM, w którym ekspertka prognozuje szereg zjawisk z punktu widzenia obiektów, sieci handlowych, a także konsumentów.

Kluczową rolę w procesie reaktywacji gospodarki odgrywa dbałość o bezpieczeństwo klientów i pracowników, a wszystkie nowe otwarcia objęte są ścisłym rygorem sanitarnym. Z danych zawartych w raporcie RRF Crisis vol. 3 wynika, że aż 81% konsumentów czuje się bezpiecznie podczas robienia zakupów w obiektach handlowych, co świadczy o wzorowych przygotowaniach branży do ponownych otwarć.

4 maja około 70% najemców w centrach handlowych otworzyło swoje przestrzenie. Kolejni najemcy udostępniali je stopniowo zależnie od swoich możliwości operacyjnych, negocjacji w zakresie umów najmu czy też charakterystyki danego obiektu i wcześniejszych osiąganych w nim wyników.

Co cieszy, odwiedzalność obiektów handlowych (footfall) okazała się znacznie wyższa niż prognozowano: w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku kształtowała się - w zależności od dnia - na poziomie od 53% do 68%. Po 18 maja, w pierwszym tygodniu po otwarciu stref gastronomicznych, beauty i rozrywkowych, średni footfall sięgnął powyżej 70% i zależnie od dnia wahał się między 73% a 79%.

Podobne dane zanotowano w ostatnim tygodniu maja, jednak prawdziwy “boom” zobaczyliśmy w przeddzień Dnia Matki (25.05) - średnia odwiedzalność wyniosła aż 93% poziomu z roku 2019. Dane pochodzą z niemal 90 obiektów handlowo-usługowych w całej Polsce, stanowiących 25% całości polskiego rynku (udział pod kątem powierzchni najmu - m² GLA).

- Nasz raport to rzetelny zbiór najważniejszych danych i wniosków płynących z rynku po jego reaktywacji. To również zbiór najciekawszych myśli wpływowych ekspertów, analityków i strategów definiujących rynek na nowo w tym trudnym okresie. Nie zapomnieliśmy również o istotnej roli trendwatchingu; nasi goście, na podstawie danych, prognozują “nową normalność”, dzięki czemu łatwiej będzie się do niej dopasować, aby jak najszybciej zminimalizować straty - komentuje Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.

download Pobierz raport z Bazy Wiedzy PRCH. Dostępny jest w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.