
Zapraszamy na spotkanie PRCH Legal Club, w trakcie którego Pani Monika Smulewicz - Dyrektor Zarządzająca/Partner Grant Thornton przedstawi praktyczne aspekty organizacji czasu pracy w placówkach handlowych w kontekście zakazu handlu w niedziele.
Program spotkania:
Wpływ ograniczania handlu w niedziele i święta na planowanie czasu pracy.
• Podmioty objęte zakazem, wyjątki od zakazu.
• Zasady zatrudniania i wynagradzania za pracę w dniach poprzedzających zakaz i następnych.
• Odpowiedzialność za naruszenie przepisów o ograniczeniu pracy w niedziele i święta.
Jak efektywnie planować czas pracy w placówce handlowej w związku obostrzeniami.
• Dobór systemów czasu pracy i okresów rozliczeniowych.
• Wymiar czasu pracy w przyjętym okresie.
• Harmonogramy.
• Doba pracownicza, ruchomy czas pracy.
• Ewidencja czasu pracy (sposoby prowadzenia, wyłączenia z obowiązku jej prowadzenia).
• Planowanie odpoczynku.
• Obowiązki informacyjne w związku z harmonogramami czasu pracy.
• Najlepsze praktyki w planowaniu czasu pracy.
Zarządzanie pracą w godzinach nadliczbowych, rodzaje rekompensat.
• Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych.
• Przekroczenia normy czasu pracy (dobowej i tygodniowej) – godziny nadliczbowe.
• Możliwości rekompensaty pracy w godzinach nadliczbowych (wynagrodzenie, czy czas wolny).
• Praca w porze nocnej – kiedy występuje?
• Praca w porze nocnej a praca zmianowa.
• Ograniczenia i rodzaje rekompensat za pracę w porze nocnej.
Kontrola Inspekcji Pracy – na co zwracać uwagę.
• W jakim zakresie i kto odpowiada za wykroczenia?
• Rodzaje wykroczeń?
• Jakich środków prawnych może używać inspektor pracy?
Miejsce: siedziba PRCH, ul. Nowogrodzka 50, 02-695 Warszawa
Bezpłatne uczestnictwo dla 3 pracowników firmy stowarzyszonej w PRCH.
Wstęp dla firm niestowarzyszonych: 340 PLN + VAT za osobę.