Procedura ma na celu przygotwanie i właściwe zabezpieczenie niezidentyfikowanej przesyłki, a także zapewnienie bezpieczeństwa osób i obiketu, w którym ona się znajduje, do czasu przybycia służb.

23
Lut
2021
W Polsce mieszka ponad 4,5 mln osób niepełnosprawnych. Większość z nich regularnie odwiedza centra handlowe. Tylko 9 proc. osób z niepełnosprawnością i 6 proc. osób z czasową niepełnosprawnością nie korzysta z oferty obiektów handlowych. Galerie są także chętnie odwiedzane przez osoby starsze i kobiety w ciąży - te grupy również wymagają specjalnych udogodnień. Z tego powodu zarządcy i właściciele galerii handlowych konsekwentnie wprowadzają zmiany, których celem jest poprawienie dostępności ich obiektów dla szerokiego grona odbiorców. By polskie centra handlowe były jeszcze bardziej przyjazne, bezpieczne i dostępne dla wszystkich bez wyjątku, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w ramach rządowego Programu Dostępność Plus 2018-2025 wydało specjalny podręcznik dla galerii, przygotowany we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych (PRCH) oraz Fundacją Integracja.
12
Cze
2018
Zapraszamy do pobrania drugiego w tym roku wydania magazynu ReDI. W numerze m.in. centrum handlowe w ujęciu Big Data, wnioski z raportu "Centra handlowe przyjazne dzieciom", RODO, wywiady o rozwoju i ekspansji polskich sieci handlowych i wiele innych.
24
Kwi
2018
Zapraszamy do pobrania pierwszego w tym roku wydania magazynu ReDI. W numerze wywiady z kluczowymi przedstawicielami branży, tematy którymi żyje rynek. Prezentacja rzetelnych danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych.
06
Gru
2017
Procedura określa sposób postępowania z korespondencją (paczki, listy) z podejrzeniem zawartości niebezpiecznego materiału biologicznego, chemicznego, radiacyjnego, bądź też z urządzenia lub materiału wybuchowego.
Procedura ma na celu przygotwanie i właściwe zabezpieczenie niezidentyfikowanej przesyłki, a także zapewnienie bezpieczeństwa osób i obiketu, w którym ona się znajduje, do czasu przybycia służb.
06
Paź
2017
Trzecie wydanie magazynu ReDI, to przede wszystkim publikacja o rynku i dla rynku nieruchomości handlowych. Wywiady z kluczowymi przedstawicielami branży, tematy którymi żyje rynek. Prezentacja rzetelnych danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych.
11
Wrz
2017
PRCH Retail Awards to program konkursowy organizowany przez Polską Radę Centrów Handlowych. Wyróżnikiem konkursu jest wieloetapowy i transparentny proces oceny, a także przejrzyste zasady, zgodnie z którymi członkowie Jury nie oceniają projektów, w które byli zaangażowani. Dzięki złożonej i merytorycznej ocenie nagrody PRCH Retail Awards są uznawane za najbardziej prestiżowe i wiarygodne na rynku.
21
Sie
2017
Prezentacja dr Krzysztofa Liedel przygotowana w ramach programu badawczego Centrum Badań nad Terroryzmem Collegium Civitas noszącego nazwę „Każdy jest zasobem w systemie antyterrorystycznym”
25
Lip
2017
Poradnik stanowi kompendium podstawowych informacji w zakresie postępwania w różnorakich sytuacjach zgrożenia.
25
Lip
2017
Spot „Uciekaj - Chowaj się – Walcz” ma walory edukacyjne, pokazuje praktyczne i racjonalne zachowania zakładników w sytuacji zagrożenia życia przez uzbrojonego napastnika.
Tematyka spotu i filmu związana jest ze zjawiskiem nazywanym przez służby policyjne „aktywnym zabójcą” lub „aktywnym strzelcem”. Jest to osoba, której celem jest zabicie w danym miejscu, jak największej liczby ludzi, bez względu na wiek, płeć, przekonania, wiarę. Sprawca nie formułuje żądań, działa krótko i skutecznie.
Ważne jest, aby pamiętać, że trzy etapy pokazane w spocie nie zawsze powinny być wykonywane kolejno. Jeśli możesz uciec, uciekaj. Jeśli nie możesz, spróbuj się ukryć. Jeżeli pojawi się ponowna możliwość ucieczki – wykorzystaj ją. A jeśli nie możesz uciec, ani się ukryć, jedyną i ostateczną rzeczą, którą należy zrobić, mając bezpośrednio do czynienia z napastnikiem to walcz.
W Polsce nie mieliśmy do czynienia z atakiem terrorystycznym. Warto jednak wcześniej wiedzieć, jak zachować się w takiej sytuacji. Dlatego głównym powodem, dla którego wyprodukowano spot jest uświadomienie mieszkańcom Warszawy zagrożeń w sytuacji wtargnięcia uzbrojonego napastnika do miejsca ich pracy, nauki, itp. oraz pokazanie, co należy robić, aby zwiększyć swoje szanse na przeżycie.
25
Lip
2017
Celem niniejszego dokumentu jest wskazanie podmiotom zarządzającym wielkopowierzchniowymi obiektami handlowymi lub innymi obiektami, w których przebywa znaczna liczba osób, rozwiązań, które mogą zminimalizować możliwość wystąpienia zagrożenia o charakterze terrorystycznym, a także zniwelować jego ewentualne skutki.
Dodatkowe informacje dostępne są na stronie antyterroryzm.gov.pl
Opisane w poradniku wskazówki i zalecenia skonstruowane zostały w sposób ogólny i mogą być wykorzystane do różnej kategorii obiektów. Część z wymienionych rozwiązań jest już stosowana przez niektórych zarządców centrów handlowych.
Zaproponowane w poradniku rekomendacje mogą być wykorzystane nie tylko w odniesieniu do zagrożeń o charakterze terrorystycznym. Ich wdrożenie może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa również w innych obszarach.
25
Maj
2017
Drugie wydanie magazynu ReDI. Publikacja to nie tylko przestrzeń gdzie prezentowane są profile wystawców Targów, to przede wszystkim publikacja o rynku i dla rynku nieruchomości handlowych. Wywiady z kluczowymi przedstawicielami branży, tematy którymi żyje rynek. Prezentacja rzetelnych danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych.
07
Kwi
2017
Magazyn ReDI to nie tylko przestrzeń gdzie prezentowane są profile wystawców Targów, to przede wszystkim publikacja o rynku i dla rynku nieruchomości handlowych. Wywiady z kluczowymi przedstawicielami branży, tematy którymi żyje rynek. Prezentacja rzetelnych danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych.
21
Wrz
2016
Kierując się zasadami Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, sformułowanymi w Zielonej Księdze Komisji Wspólnot Europejskich, uczestnicy rynku nieruchomości handlowych, zrzeszeni przy Polskiej Radzie Centrów Handlowych, postanowili w 2009 r. opracować zasady, które mogą przyczynić się do skuteczniejszego osiągania celów biznesowych, społecznych i promocyjnych, a także do zrównoważonego rozwoju rynku centrów handlowych w Polsce.
Organizowane w celu ich określenia spotkania grup roboczych, łączących przedstawicieli centrów i sieci handlowych, zaowocowały stworzeniem Kodeksu Dobrych Praktyk PRCH. Pracy zespołu przyświecało dążenie do zrozumienia stanowiska drugiej strony, przy zachowaniu prawa do odrębności opinii. Kodeks Dobrych Praktyk PRCH jest również naturalną odpowiedzią na ewolucję rynku i wyrazem dążenia do jego uporządkowania. Dokument, wypracowany w efekcie zaangażowania wielu osób, powinien być uzupełniany i wzbogacany w miarę rozwoju polskiego rynku przy aktywnej współpracy całej branży.
Powstały zbiór zasad jest efektem pracy zarówno Klubu Najemców PRCH jak i Klubu Inwestorów, a ostateczna wersja został uzgodniona w czasie wspólnych posiedzeń. Ważnym źródłem inspiracji był Kodeks opracowany przez Brytyjską Radę Centrów Handlowych i Royal Insitution of Chartered Surveyors.
Jedną z naczelnych zasad zespołu Najemców i Wynajmujących pracujących nad stworzeniem I Wersji Kodeksu Dobrych Praktyk Polskiej Rady Centrów Handlowych była bezsporna akceptacja brzmienia wypracowanych zapisów. Kwestie, co do których nie osiągnięto jednomyślności, zostały zebrane w załączniku, który może być materiałem przydatnym w kontynuacji prac przy Kodeksie Dobrych Praktyk.